wtorek, 8 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Ankieta badawcza

Badanie satysfakcji pracowników jest jednym z najczęściej robionychocen w firmach. Może być źródłem wiedzy zarówno o tym w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe oraz, co sądzą pracownicy o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.

Badania satysfakcji pracowników organizowane są najczęściej zgodnie z listą: dokładne określenie celu badania, naszkicowanie zbioru cech, określających cel badania, reprezentacja cech w ankiecie oceny, badanie ankietowe wśród respondentów, opracowanie danych z ankiet oraz przygotowanie raportu po badaniu.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejAdekwatnie do potrzeb korporacji część ewentualnie całe badanie często zlecane jest do wykonania niezależnej organizacji consultingowej IT, która gotowa jest przeprowadzić wszystkie powierzone jej prace związane z oczekiwaną oceną.

Największym problemów merytorycznych związanych z przygotowaniem i realizacji badań satysfakcji pracowniczych bywa formularz dla respondentów, który adekwatnie do potrzeb organizacji bywa w formie tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli pracownicy mają możliwość skorzystania z sieci firmowej.

W każdym z tych przypadków, pozyskane w ocenie ankietowej analizy informacje z ankiet przeniesione są do dedykowanego narzędzia informatycznego (w najprostszym przypadku jest to przygotowany specjalnie plik Excel), który przeprowadza łączenia danych oraz obliczenia statystyczne. Ich adekwatność do celu określa o tym jak duża jest jakość wypracowanego w badaniu wyniku.


Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz