piątek, 16 grudnia 2011

Badanie rynku i pozycjonowanie produktu

pisanie wniosków poigKiedyś podczas spotkania w {gronie osób mających doświadczenie z POIG 8.1 staraliśmy się znaleźć taki przykład e-usługi| w grupie osób, które w swojej pracy zawodowej stykały się w jakiś sposób z POIG 8.1 poszukiwaliśmy takiego przykładu e-usługi|podczas spotkania w grupie osób pracujących nad projektami POIG 8.1 zabawilismy się w poszukiwanie takiego przykładu e-usługi }, która nie miałaby substytutu w rzeczywistości lub substytut w świecie cyfrowym nie byłby zagrożeniem zagrożenia dla sprzedaży e-usługi. Pomimo gimnastyki umysłowej nie udało nam się tego zrobić. Mówiąc najprościej: od dawna nie wymyślono nic nowego i każdy z projektów w tej czy innej formie ma substytuty. Czy ma sens zatem składanie wniosku o unijne dofinansowanie w ramach PO IG 8.1? Oczywiście, że ma to sens, bo po to mamy wyobraźnię, by wykazać, iż substytuty te nie zagrażają dla sprzedaży proponowanych produktów cyfrowych. Dla zobrazowania przykładem: skoro we wsi jest sklepik, to nie można otworzyć nowego ? Oczywiście, to błąd, bo jeśli oferta będzie bardziej dostosowana do potrzeb nabywców, nie tylko zdobędzie się istniejących klientów istniejącej konkurencji, ale można też stworzyć zapotrzebowanie rynku na nowe produkty i w ten sposób osiągnąć przewagę rynkową. Dziś wszyscy są pod wrażeniem sukcesu sprzedażowego Apple Corp. i ich ipadem. Ale wystarczy cofnąć się pamięcią 10 lat wstecz, by zobaczyć, iż na poziomie idei pomysły tabletów były, smartfonów również, ale to z Cupertino poszła w świat informacja, że ludzie potrzebują ipada. I tu należy szukac klucza do innowacyjności e-usług, o czym pamiętają rzeczoznawcy IT. Nie sposób wymyśleć coś całkowicie nowego, ale można wymyśleć taką sprzedaż produktów mniej lub bardziej oryginalnych, by znaleźli się ciekawi, co ja kupią. Nie popadaj więc w rezygnację, poszukaj nowych technik sprzedaży.

Rzeczoznawcy są uwrażliwieni na punkcie życzeniowego planowania sprzedaży na zasadzie takiej, że skoro mam oryginalny pomysł i świetną e-usługę, to znajdą się klienci, którzy chcą to kupić. Nieprawda i recenzenci zdają sobie z tego sprawę. Nie znajdą się, bo twoim pomyśle wiedzieć? Przed przystąpieniem do pisania wniosku należy dobrze zdiagnozować swoja grupę docelową. Nie miejsce tu na zgadywanki, bo to natychmiast jest zauważone przez recenzentów. Jeśli napiszesz, że chcesz sprzedawać lekcje angielskiego przez internet, to choć pomysł jest zgodny z celami działania, to wykazanie, że znajdziesz wielu odbiorców na tę e-usługę (plus paru swoich znajomych za free) jest praktycznie niewykonalne i wiedzą o tym członkowie komisji konkursowych w RIF.

Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2, Witryna 3,


Słowa kluczowe: PARP PO IG 8.1, PO IG 8.1, pisanie wniosków, unijne dofinansowanie, sprawdzenie wniosku przed wysłaniem, sprawdzenie wniosku, model biznesowy 8.1, biznesplan 8.1, wskaźnik produktu, wskaźnik rezultatu, konsulting it

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz